|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در نشست با خبرگزاری ها و پایگاه خبری لرستان

گزیده سخنان میرزایی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای لرستان، رضا میرزایی در خصوص اقداماتی که جهت جلوگیری یا کاهش سطح زیر کشت محصولات آبدوست توسط شرکت آب منطقه ای لرستان انجام شده است، اظهار داشت: شرکت آب منطقه ای لرستان در برخورد با کشت محصولات آبدوست فراتر از شرح وظایفش عمل نموده و از همه ظرفیت‌های موجود برای کاهش سطح زیر کشت محصولات آبدوست استفاده کرده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای لرستان، رضا میرزایی در خصوص اقداماتی که جهت جلوگیری یا کاهش سطح زیر کشت محصولات آبدوست توسط شرکت آب منطقه ای لرستان انجام شده است،  اظهار داشت: شرکت آب منطقه ای لرستان در برخورد با کشت محصولات آبدوست فراتر از شرح وظایفش عمل نموده و از همه ظرفیت‌های موجود برای کاهش سطح زیر کشت محصولات آبدوست استفاده کرده است.
وی اضافه کرد: وظیفه شرکت آب منطقه ای تامین آب برای مصارف مختلف با اولویت آب شرب است و در خصوص کشاورزی وظیفه ما تنها تامین آب تا سر مزرعه و وظیفه سازمان جهادکشاورزی ارائه الگوی کشت و مدیریت مصرف و تقسیم و توزیع آب در مزرعه است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان تصریح کرد: در کشور ما هیچ گونه ماده قانونی که کشت محصولات آبدوست را جرم و کشاورز مربوطه را مجرم تلقی کند وجود ندارد، بنابراین در دادگاه امکان اقامه دعوا علیه برنج کاران وجود ندارد و جواب دادستان‌های محترم به مدیران شهرستانی ما این بوده که به جز کشت خشخاش، کاشت سایر محصولات کشاورزی آزاد و جرم محسوب نمی شود.
میرزایی بیان کرد: شرکت آب منطقه ای با توجه به پیش بینی های هواشناسی، از ابتدای سال آبی (اوایل مهرماه ۹۶) بارها از طریق رسانه ملی، مطبوعات، فضای مجازی، نصب پلاکارد در سطح روستاها و شهرهای لرستان و حتی دادن اخطارهای کتبی به کشاورزان برنجکار سال های قبل در خصوص عدم کاشت محصولات آبدوست و وقوع بحران کم آبی به درستی اطلاع‌رسانی کرد.
میرزایی افزود: در مجموع از ابتدای سال آبی تاکنون تعداد ۲۳ جلسه شورای حفاظت از منابع آب در سطح شهرستان ها و استان به ریاست فرمانداران و استاندار محترم با موضوع کم آبی و عدم کاشت محصولات آبدوست، پر کردن چاه های غیرمجاز، برنامه ریزی جهت تامین آب، نحوه جلوگیری از ورود افراد غیر بومی به منظور جلوگیری از کاشت محصولات آبدوست برگزار شده است.
وی تصریح کرد: تعداد ۱۸ گروه گشت و بازرسی شامل ۵۱ نفر در سطح دشت های استان به کار گرفته شده است تا از حفر چاه های غیرمجاز، اضافه برداشت ها و تخلفات حوزه آب جلوگیری کنند و این گروه ها حتی در ایام تعطیل نیز مشغول انجام وظیفه هستند.
میرزایی خاطر نشان کرد: در دو ماهه فروردین و اردیبهشت سال جاری تعداد ۶۸ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان پر و مسدود گردید و تعداد ۸ دستگاه حفاری غیرمجاز در شهرستان‌های دورود و بروجرد که بطور شبانه مشغول حفر چاه غیر مجاز بودند، شناسایی و با حکم قضایی توقیف شدند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان اضافه کرد: در شهرستان دلفان با همکاری خوب فرماندار ، دادستان و نیروی انتظامی تعدادی از سیب زمینی کاران غیر بومی و دلالان بازداشت شدند و ماشین آلات و ادوات کشاورزی آنها که مشغول کاشت مزارع گندم و تبدیل آنها به کشت سیب زمینی بود، توقیف شدند.
میرزایی افزود: در شهرستان سلسله پرسنل امور آب که مشغول انجام وظیفه بود مورد کتک کاری قرار گرفتند و در شهرستان دورود به نیروهای گشت و بازرسی ما در شب تیراندازی مسلحانه شد.

وی گفت: در شهرستان دورود به لحاظ برخورد و تهدید مکرر مدیر امور آب، توسط افراد سودجو که اقدام به حفر چاه غیر مجاز و کشت محصولات آبدوست نموده بودند، جهت محافظت از ایشان و جلوگیری از تخریب کانال آبرسانی و دریچه سد مروک از پرسنل نیروی انتظامی استفاده می شود و در حرکتی مشابه مدیر اداره منابع آب شهرستان دلفان و خانواده ایشان بارها در خیابان توسط سیب زمینی کاران تهدید به مرگ شده اند، ولی با این همه تهدیدات و مشکلات، در شهرستان‌های رومشکان، کوهدشت، پلدختر، ازنا و الیگودرز بسیار خوب عمل شده و کاشت محصولات آبدوست بسیار جزئی و از الگوی کشت ارائه شده توسط سازمان جهاد کشاورزی نیز کمتر بوده است.
میرزایی تخلف از الگوی کشت ارائه شده را مربوط به چهار شهرستان دورود، بروجرد، خرم آباد و شهرستان دلفان دانست و افزود: علیرغم اطلاع رسانی و برخوردهای قضایی، متأسفانه کشاورزان این شهرستان ها تمکین نکردند.
مدیرعامل آب منطقه ای لرستان تصریح کرد: این نهایت بی انصافی است که چند نفر افراد بی اطلاع و مغرض، زحمات و تلاشهای شبانه روزی پرسنل آب منطقه ای را به ناحق زیر سوال برده و باعث تشویش اذهان عمومی شوند/ ح

کد خبر: 470
  تاریخ خبر : 1 مرداد 1397
 روابط عمومی
 1863
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 51
  • بیشترین بازدید همزمان : 323
  • بازدید امروز : 20,063
  • بازدید دیروز : 26,767
  • کل بازدید : 6,800,788
  • آخرین به روزرسانی : 1 اردیبهشت 1403 11:04:10
  • شناسه IP شما : 18.221.41.214

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : خرم آباد – میدان 22 بهمن – بلوار ولیعصر – بالاتر از تقاطع 60 متری – شرکت آب منطقه ای لرستان
  • کدپستی : 6814993437
  • تلفن : 06633224023
  • فاکس : 06633208060
  • پست الکترونیکی : lsrw[at]lsrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 06633206020