|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان عنوان کرد:

ایستگاه پمپاژ چم مهر و فاز اول ایستگاه های واشیان و جایدر به بهره برداری می رسند

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای لرستان، رضا میرزایی در گفتگو با خبرنگاران در خصوص طرح‌های توسعه منابع و عملکرد دولت در حوزه شهرستان پلدختر عنوان کرد: عملیات اجرایی تعداد ۳ ایستگاه پمپاژ بزرگ چم مهر، واشیان و جایدر به ترتیب در سال‌های ۸۰ و ۸۲ و ۸۶ به کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای لرستان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای لرستان، رضا میرزایی در گفتگو با خبرنگاران در خصوص طرح‌های توسعه منابع و عملکرد دولت در حوزه شهرستان پلدختر عنوان کرد: عملیات اجرایی تعداد ۳ ایستگاه پمپاژ بزرگ چم مهر، واشیان و جایدر به ترتیب در سال‌های ۸۰ و ۸۲ و ۸۶ به کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای لرستان آغاز شد.

ایشان با بیان اینکه، طرح‌های توسعه منابع آب و به ویژه ایستگاه های پمپاژ هم از نظر فنی و ساخت دارای پیچیدگی‌ خاص خود هستند و هم از نظر هزینه جز طرح های پر هزینه اند، اظهار داشت: به علت کمبود اعتبار و در برخی سال ها نبود اعتبار و همچنین در یکی دو سال اخیر نوسانات بازار ارز و افزایش شدید قیمت‌ها، اختلالاتی در اجرای این پروژه‌ها و مشکلاتی برای پیمانکاران و کارفرما ایجاد شد و به تبع آن، زمان اجرای این پروژه ها به درازا کشید.

میرزایی با بیان این مطلب که بخش زیادی از تجهیزات ایستگاه های پمپاژ بایستی از خارج کشور تهیه گردد و در برخی مواقع به لحاظ ویژگی های طرح مثل ایستگاه پمپاژ واشیان بنا به ضرورت الکتروموتورها به طور کامل از خارج کشور خریداری و تهیه شده و حدود 2 سال به علت نبود اعتبار در گمرک قابل ترخیص نبودند، اظهار داشت: در ابتدای سال ۹۶ علیرغم مشکلات اعتباری، الکتروموتورهای ایستگاه های پمپاژ واشیان و جایدر تهیه و به محل ایستگاه های مربوطه انتقال داده شد و سپس در جلسات متعدد شورای برنامه‌ریزی شهرستان ها و استان با توجیهات منطقی و فنی جا انداختیم که تعطیلی و رکود ایستگاههای پمپاژ به صلاح دولت و استان لرستان نیست و راه‌اندازی آنها به عنوان یک ضرورت انکارناپذیر، می تواند نقش بسیار مهمی در تولید و اشتغال زایی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان تصریح کرد: با این توصیف 8 ایستگاه پمپاژ استان لرستان و از جمله پمپاژ های شهرستان پلدختر از بین حدود ۲ هزار و ۴۰۰ پروژه در دست اجرای استان، در لیست پروژه های کلیدی و اولویت‌دار استان قرار گرفته و مصوب شد که در طی حداکثر 2 سال ایستگاه های پمپاژ به بهره‌برداری برسند.

 ایشان بیان کرد: خوشبختانه پیگیری ها نتیجه داد و در سال ۹۶ در مقایسه با سال های گذشته اعتبار قابل توجهی برای ایستگاه‌های پمپاژ اختصاص داده شد و تخصیص آنها 100 درصدی شد و با انتخاب پیمانکار، عملیات اجرایی این ایستگاه ها در ابتدای تیرماه سال جاری آغاز شده و در حال انجام است.

میرزایی ادامه داد: برای تکمیل و بهره‌برداری ایستگاه های پمپاژ بر اساس برنامه زمانبندی، از همه ظرفیت‌های ممکن از جمله اعتبارات دولتی و بخش خصوصی به طور همزمان استفاده می‌کنیم تا انشاالله به بهره‌برداری برسند.

ایشان بیان داشت: ایستگاه پمپاژ چم مهر و فاز اول ایستگاه پمپاژ دشت جایدر به مساحت 1000 هکتار و فاز اول ایستگاه پمپاژ واشیان به مساحت 500 هکتار در اسفندماه سال ۹۷ و فازهای دوم شبکه آبیاری و زهکشی واشیان و جایدر در صورت تامین اعتبار در پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

میرزایی افزود: از دیگر برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای در حوزه شهرستان پلدختر، انجام مطالعات سد چولهول با هدف تامین آب شرب و صنعت بلندمدت و پایدار شهرهای پلدختر و معمولان و روستاهای پرجمعیت منطقه و تامین حق ابه های کشاورزی موتور تلمبه ها و ایستگاه های پمپاژ پایین دست است، فاز اول مطالعات آن در سال به اتمام رسیده که بعد از تایید در  کمیته فنی شرکت، انشالله به زودی فاز دوم مطالعات نیز آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین مطالعات فاز اول سد بن لار با هدف تامین کمبود آب باغات انجیر منطقه زیودار و حق ابه های پایین دست در حال انجام و مطالعات فاز اول سد زال با اهداف برق آبی و توسعه گردشگری در مرحله عقد قرارداد با مشاور است.

میرزایی در پایان ضمن تبریک مجدد هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: برای همه همشهریان پلدختری از درگاه خداوند متعال سلامتی و سعادت دنیا و آخرت آرزومندم و امیدوارم زیر سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی با کمک همکاران آب منطقه ای بتوانیم خدمات ارزنده و در شأن مردم شریف استان لرستان در حوزه آب ارائه دهیم./ ح

کد خبر: 497
  تاریخ خبر : 4 شهریور 1397
 روابط عمومی
 1639
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 49
  • بیشترین بازدید همزمان : 323
  • بازدید امروز : 24,238
  • بازدید دیروز : 23,960
  • کل بازدید : 6,778,196
  • آخرین به روزرسانی : 26 فروردین 1403 10:39:58
  • شناسه IP شما : 18.221.15.15

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : خرم آباد – میدان 22 بهمن – بلوار ولیعصر – بالاتر از تقاطع 60 متری – شرکت آب منطقه ای لرستان
  • کدپستی : 6814993437
  • تلفن : 06633224023
  • فاکس : 06633208060
  • پست الکترونیکی : lsrw[at]lsrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 06633206020