|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان بیان کرد:

اقدامات شاخص شرکت آب منطقه ای لرستان در سال های ۹۶ و ۹۷ در بخش طرح و توسعه (طرح‌های عمرانی) حوزه آب

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای لرستان، رضا میرزایی در خصوص عملکرد شرکت آب منطقه ای لرستان در بخش طرح و توسعه در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال ۹۵ اکثر پروژه های سدسازی، ایستگاه های پمپاژ و شبکه‌های آبیاری و زهکشی راکد و تعطیل بودند، مهمترین اولویت کاری شرکت آب منطقه ای در سال های ۹۶ و ۹۷ فعال کردن پروژه های تعطیل و راکد و سرعت بخشیدن به فعالیت های عمرانی در بخش طرح و توسعه منابع آب بود.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای لرستان، رضا میرزایی در خصوص عملکرد شرکت آب منطقه ای لرستان در بخش طرح و توسعه در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال ۹۵ اکثر پروژه های سدسازی، ایستگاه های پمپاژ و شبکه‌های آبیاری و زهکشی راکد و تعطیل بودند، مهمترین اولویت کاری شرکت آب منطقه ای در سال های ۹۶ و ۹۷ فعال کردن پروژه های تعطیل و راکد و سرعت بخشیدن به فعالیت های عمرانی در بخش طرح و توسعه منابع آب بود.

وی افزود: با استفاده از همه ظرفیت ها از جمله حمایت استاندار لرستان، کمک گرفتن از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، پیگیری های مستمر از طریق مدیریت منابع آب کشور و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، این مهم به نتیجه رسید که مهمترین اقدامات شاخص در بخش طرح و توسعه عبارتند از:

۱- فعال کردن ۸ ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی که بین ۱۱ تا ۱۷ سال قبل عملیات اجرایی آنها آغاز شده بود و به علت مشکلات فنی و اعتباری و اجتماعی چند سالی تعطیل بودند.

۲- فعال کردن ۱۴ شبکه آبیاری و زهکشی تحت پوشش سدها و ایستگاه های پمپاژ، که با تفاهم و همکاری بسیار خوب با سازمان جهاد کشاورزی استان و حمایت استاندار در تامین اعتبار آن ها، هم اکنون شبکه ۱ و ۲ آن ها توسط شرکت آب منطقه ای و شبکه ۳ و ۴ آنها توسط سازمان جهاد کشاورزی استان به طور همزمان در دست اجراست.

۳- تعداد ۴ سد مهم استان شامل سدهای مخمل کوه و زیبا محمد خرم آباد، سد شهید بروجردی و سد تاج امیر نورآباد که در سال‌های ۹۵ و ۹۶ اعتباری به آنها تخصیص داده نشده بود و در جدول بودجه فقط عدد ۱ برای آنها منظور شده بود. در سال ۹۷ تامین اعتبار و برای سال ۹۸ نیز با پیگیری های مستمر خوشبختانه تامین اعتبار شده و فعال گردیده اند.

۴- سد آبسرده بروجرد به علت مشکلات مالی و ناتوانی پیمانکار پروژه (جهان کوثر) چندسالی تعطیل و راکد بود که در ابتدای تابستان ۹۶ پس از انتخاب پیمانکار جدید (جهاد نصر حمزه) فعال گردید و در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

۵- طرح آبرسانی و تصفیه خانه آب شرب شهر ازنا که جزء پروژه‌های مهر ماندگار بود و به علت نبود اعتبار، ردیف اعتباری آن بسته شده و جزو طرح های خاتمه یافته بود، در نیمه دوم سال ۹۶ به طور کامل فعال و از محل دیون و خشکسالی تجهیزات آن خریداری و عملیات ساختمانی آن فعال گردیده و در حال حاضر با ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره برداری است.

۶- تامین اعتبار ۶ پروژه خاتمه یافته که ردیف اعتباری آنها در سال های گذشته به علت افتتاح صوری و زودهنگام بسته شده و بخش قابل توجهی از عملیات اجرایی ساختمان آنها ناتمام مانده و تعطیل شده بودند شامل سد خان آباد، شبکه خان آباد، شبکه حوضیان، سد ایوشان، سد مروک و تصفیه خانه آب شرب شهر ازنا

۷- برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار سد کمندان ازنا در سه ماهه اول سال ۹۶ و دو شیفته کردن عملیات اجرایی آن با استفاده از ظرفیت مالی پیمانکار (شرکت عمران نیرو) که در حال حاضر حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با این روند در سال ۹۸ آبگیری می‌شود.

۸- واگذاری ۲ طرح ساختمان موزه آب در سال ۹۶ و ایستگاه پمپاژ کشاورزی کلکله و محمود آباد ازنا به بخش خصوصی جهت تکمیل آنها با استفاده از ساز و کار ماده ۲۷ (در سال ۹۷)

۹- شروع پروژه های مهندسی رودخانه شهر الیگودرز، شهر بروجرد (گله رود) در سال ۹۷ و فاز اول دایک حفاظتی شهر معمولان در سال ۹۶، ضمناً فاز دوم دایک حفاظتی معمولان تا پایان اسفندماه سال ۹۷ آغاز می‌شود.

۱۰- برگزاری مناقصه و آغاز عملیات اجرایی، برق رسانی ایستگاه پمپاژ اسماعیل آباد نورآباد، برق رسانی ایستگاه ثانویه پمپاژ واشیان، خرید کابل ها و برق ایستگاه پمپاژ دشت جایدر، خط انتقال آب پروژه آبرسانی شرب ازنا از کمندان تا تصفیه خانه شهر ازنا و ساخت مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی آب شرب شهر بروجرد (در سال ۹۷)

۱۱- شروع عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهرک صنعتی شماره ۳ خرم آباد و کارخانه لاستیک سازی در دهه مبارک فجر سال ۹۷

۱۲- پوشش انهار تعداد ۴ کانال آب بر در شهرستان بروجرد، خرم آباد، الشتر و الیگودرز

ضمنا اقدامات شاخص در بخش‌های حفاظت و بهره برداری، معاونت برنامه‌ریزی و مطالعات واحد حقوقی، معاونت مالی و پشتیبانی و بخش های حاکمیتی شرکت متعاقبا به طور جداگانه اعلام خواهد شد.

کد خبر: 573
  تاریخ خبر : 20 اسفند 1397
 روابط عمومی
 1335
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 27
  • بیشترین بازدید همزمان : 323
  • بازدید امروز : 3,620
  • بازدید دیروز : 8,652
  • کل بازدید : 6,866,709
  • آخرین به روزرسانی : 5 اردیبهشت 1403 14:17:25
  • شناسه IP شما : 18.216.94.152

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : خرم آباد – میدان 22 بهمن – بلوار ولیعصر – بالاتر از تقاطع 60 متری – شرکت آب منطقه ای لرستان
  • کدپستی : 6814993437
  • تلفن : 06633224023
  • فاکس : 06633208060
  • پست الکترونیکی : lsrw[at]lsrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 06633206020