به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای لرستان، دوره آشنایی با نظام رسیدگی به تخلفات اداری و آشنایی با وظایف و اختیارات دستگاههای نظارتی و قانون رسیدگی به تخلفات اداری سطح ۲ ، همچنین کارگاه آموزشی بررسی ابعاد حقوقی و قضایی دستورالعمل پیشگیری و مقابله با ترک فعل مدیران دستگاههای اجرایی در دو روز متوالی با حضور مدیران و کارکنان حوزه ستادی و شهرستانهای تابعه برگزار شد.
دراین دوره آموزشی آقای محمدرضا علیمرادی دبیر هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران با ارائه تعاریفی از تخلفات اداری، بیان داشت : تخلف اداری عبارت است از ارتکاب اعمال و رفتار نادرست توسط مستخدم و عدم رعایت نظم و انضباط اداری که منحصر به موارد مذکور در قانون رسیدگی به تخلفات اداری می باشد.
وی افزود : پیشگیری از وقوع و ارتکاب تخلف اداری، هدف مهم نظام رسیدگی به تخلفات اداری است و باید تلاش کرد تا با آموزش های فنی، تخصصی، عمومی و حقوقی به کارکنان احتمال وقوع تخلف کاهش یابد.
دبیر هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری گفت: کارمندان دستگاه های اجرایی موظف هستند وظایف خود را با دقت و سرعت و صداقت انجام دهند و در برابر همه مراجعین، انصاف داشته و طبق قوانین و مقررات پاسخگو باشند . وی با بیان اینکه فساد به سو استفاده از قدرت و موقعیت در جهت کسب منفعت شخصی یا منافع گروهی خاص اطلاق میشود، افزود: با ایجاد سلامت اداری یعنی استفاده از استعداد، امکانات، نیروها و فرایندها با شناسایی سریع موقعیت و امکان پیشگیری از تحرک نیروها و فرایند های فاسد، باید امکان بروز فساد را در شرکتها به حداقل رساند.
دبیر هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران بیان داشت: از مصادیق رشوه اخذ یا قبول وجه یا مال یا سند پرداخت وجه مال از ارباب رجوع بطور مستقیم یا غیر مستقیم است که از موارد بارز فساد بوده و تخلف محسوب می شود.علیمرادی تصریح کرد: از جمله مصادیق تخلفات اداری مواردی مانند نقض قوانین و مقررات مربوط، ایجاد نارضایتی در ارباب رجوع، اخاذی، اختلاس، ترک خدمت در خلال ساعات اداری و افشای اسرار و اسناد محرمانه اداری می باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.در پایان دوره آموزشی، ابعاد حقوقی و قضایی دستورالعمل پیشگیری و مقابله با ترک فعل مدیران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داده شد.