حوزه مدیریت عامل |
عنوان شغل:کارشناس حفاظت کارکنان پست شماره 12-17 |
|
این شغل به منظور حفاظت از اطلاعات و اسناد پرسنل ‘ ایجاد سیستم اطلاع رسانی‘ اقدام در خصوص اجرای آئین نامه ها و دستورالعمل های دریافتی از حراست مرکزی به جهت نیل به اهداف سازمانی می باشد. |
||
- بررسی صلاحیتهای پرسنل از طریق مطالعه سوابق و پرونده ؛تحقیق از منابع مطلعین جهت ارتقاء ؛ ابقاء تعیین دسترسی افراد به اسناد و تاسیسات ؛ ماموریتهای برون مرزی ؛ تخصیص بورسیه تحصیلی . - تجزیه و تحلیل اخبار ؛ وقایع ؛ حوادث و گزارشات واصله جهت ارائه به آرشیو و گزارشات قبلی چهت ارائه راه حل به منظور کاهش خسارت به مقامات ذیربط. - بررسی عوامل بروز بحرانها و اعتصابات احتمالی از طریق مراجعه به آرشیو و تحقیق از منابع مطلع به منظور پیش بینی ؛مهار و کنترل اوضاع. -تهیه و تنظیم تعرفه های حفاظتی پرسنلی و استعلام امنیتی از طریق مراجع قانون جهت درج درسوابق و تکمیل پرونده ها به منظوربهره برداری در صورت نیاز و اقدام مطابق دستور. -تهیه گزارشات تطبیقی و توصیفی از طریق مراجعه به گزارشات قبلی و مطالعه آنها در حوزه سطوح صلاحیت امنیتی کارکنان به منظور اطلاع رسانی به مقامات ذیربط. - بررسی و تعیین منابع تحقیقاتی از طریق مراجعه به منابع موجود و تحقیق از کارشناسان و مطلعین براساس نیازمندیهای اطلاعاتی. - بررسی میدانی و اسنادی گزارشات خاص جهت عملیات تحقیق اطلاعات به منظور ارائه به مقامات بالاتر. - انجام مصاحبه حضوری از طریق دعوت ار متقاضیان اشتغال‘ ارتقاء ‘ ماموریت و بورس تحصیلی به منظور اعلام نظر حراستی . - بررسی و اظهار نظر در خصوص میزان صلاحیت سیاسی و امنیتی پرسنل شرکت. -تهیه فهرست مشاغل حساس با هماهنگی مدیرعامل و مراجع ذیربط - ارزشیابی کارکنان به منظور تعیین میزان رعایت اصول حراستی از طریق مراجعه به سوابق و گزارشهای موجود در پرونده - معرفی رابطین حراست در واحدهای زیر مجموعه به منظور اشراف اطلاعاتی بر محیط - ایجاد بانک اطلاعاتی پرسنلی در زمینه های ( افراد مشکوک به اعتیاد- افراد ساعی و عکس آن‘ فرقه و مذاهب) - ایجاد ارتباط و هماهنگی با واحدهای درونسازمانی و سازمانها و نهادهای محلی و مراجع ذیصلاح جهت انجام امور حراستی شرکت بر اساس دستورالعملهای مربوطه - تهیه و تکمیل شناسنامه محیطی و صدور کارت شناسایی کارمندان (و پیمانکاران طرف قرارداد) - انجام فعالیتهای دبیرخانه اسناد محرمانه و طبقهبندی شده - تکمیل تعرفه پرسنل برای تمام کارکنان جهت درج در سوابق حراستی از طریق دعوت حضوری - شناسایی پیمانکاران و مشاوران و تکمیل شناسنامه برای هر یک از آنان از طریق مکاتبه و دریافت اطلاعات مورد نیاز پرونده ای به منظور تهیه بانک اطلاعاتی و بهره برداری در صورت بروز هر گونه تخلف و یا دریافت گزارش - شرکت در کمیسیون معاملات به عنوان عضو ناظر به منظور نظارت وکنترل بر عملکرد اعضای کمیسیون و انعکاس نتایج حاصله به حراست رده بالاتر - جمع آوری اخبار و رویدادها برابر فرم مربوطه و پیگیری لازم برای تکمیل گزارشات - تلاش در جهت جذب و استخدام منابع خبری و تشکیل پرونده برای آنان - شناسایی نقاط آسیب پذیر و تهدیدات شرکت از طریق انجام بررسیهای میدانی -همکاری با اداره اطلاعات و حراست کل استان و سایر مراجع امنیتی - صدور کارت شناسایی کارکنان جهت انجام اقدامات مربوط به کنترل تردد - دریافت استعلامات مربوط به جابجایی – صدور احکام مسئولیت – مجوز خروج از کشور و ورود اتباع خارجی به اماکن و تاسیسات - انجام امور دفتری مربوط به حفاظت پرسنلی شامل(تایپ – ثبت و بایگانی ) -انجام بازدیدهای دوره ای و نوبه ای از امورات تابعه - انجام خدمات مشورتی مورد لزوم مقام مدیریت عامل، دفاتر و مراجع ذیصلاح در زمینههای حفاظت کارمندان، حفاظت فیزیکی، حفاظت اسناد و مدارک، حفاظت دادهها، اطلاعات رایانهای و سایر موارد حفاظتی و امنیتی مرتبط - ایجاد ارتباط و هماهنگی با واحدهای درونسازمانی و سازمانها و نهادهای محلی و مراجع ذیصلاح جهت انجام امور حراستی شرکت بر اساس دستورالعملهای مربوطه
- همکاری در اجرای طرحهای پیشگیری و برقراری تعامل با واحد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در جهت مقابله با سوانح طبیعی و غیرطبیعی -تحقیق، بررسی گزارشها و نامههای رسیده به حراست و ارسال نتایج به مراجع ذیربط -مکاتبه و پیگیری جهت صدور روادید اتباع بیگانه با مراکز مورد نیاز و نظارت و هماهنگی بر تردد آنها در محیط شرکت - بررسی و اعلام نظر در خصوص ماموریتهای خارج از کشور کارکنان
|