|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

جلسه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در شرکت آب منطقه ای لرستان برگزار شد

اقابیگی مدیر کل مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران گفت : برای ۱۴ مخاطره، ۶۹۱ سند تکلیفی تدوین شده است

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای لرستان،  سه شنبه مورخ ۲۰ تیر ۱۴۰۲ جلسه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان با حضور آقابیگی مدیر کل مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت مادر تخصصی منابع آب ایران، پازوکی مدیر کل مدیریت بحران استانداری، گودرزی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری، حسن نژاد مدیر عامل، معاونین و مدیران ستادی شرکت آب منطقه ای لرستان و مدیران و روسای امورمنابع آب شهرستانها در سالن جلسات شرکت برگزار شد.در ابتدای جلسه داریوش حسن نژاد مدیر عامل ضمن تشریح عملکرد مدیریت بحران شرکت اظهارداشت: اجرایی شدن مطالعات پدافندی سد کمندان، تایید امکان سنجی سدهای ده جانی و ماربره، برگزاری دو‌مانور دور میزی، ساخت آسانسور برای معلولین و‌جانبازان، تجهیز اتاق پزشک جهت ویزیت پزشک عمومی و روان پزشک به صورت هفتگی برای همکاران، برگزاری مانور سایبری، خرید و تجهیز مرکز پایش منابع آبی، سالن ویدیو کنفرانس، بیمه ساختمان ستادی، خودروها، پروژه ها، ایمن سازی ساختمان های شرکت، حفاظت هوشمند ساختمان های اداری به دوربین مداربسته و قرار داد پایش سلامت کارکنان ازجمله اقدامات انجام شده مدیریت بحران شرکت می باشد. مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان ادامه داد:مرکز پایش شرکت برای رصد سیلاب طراحی شده است. هدف از احداث و تجهیز این مرکز رصد منابع آبی و مدیریت اقدامات قبل و حین سیلاب می باشد تا در زمان سیل آنلاین و لحظه به لحظه با استفاده از تکنولوژی سیل را رصد کرده، و به مدیریت سیلاب بپردازید.
آقابیگی مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیر عامل مدیریت منابع آب ایران نیز ضمن تشکر از مدیر عامل و همکاران شرکت بیان داشت: باید باور داشته باشیم که کشور ما در میزان خساراتی که در موضوع سیلاب داشته ایم، بین همه بلایای طبیعی که در دنیا وجود دارد در صدر می باشد . در استان لرستان این باور پذیری بیشتر است چون همه مسئولین استان سیلاب را درک کردند.
آقا بیگی گفت: واقعیت این است که سیلاب در فاصله بسیار نزدیکی به ما قرار دارد و میزان خساراتی که وارد میکند قابل توجه است، چون در مقایسه با بلایای طبیعی در مقام اول است.مدیر کل مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: به طور کلی میزان آمادگی ما در مواجهه با حوادث زیر ۱۰ درصد است و متاسفانه میزان آسیب پذیری بیش از ۹۰ درصد می باشد. هدف در این وضعیت، تبیین هر چه شفاف تر قوانین در سطح کشور و عملیاتی کردن در سطح استان است که آمادگی را بیشتر و سطح خسارات را کاهش دهیم. وی اظهار داشت: این اسناد بالا دستی بر‌ پایه قوانین جمهوری اسلامی در عالی ترین سطح تدوین شده است و می تواند در پیشبرد امور به ما کمک کند تا پیشرفت جدی حاصل شود.آقا بیگی خاطر نشان کرد: بیشترین تمرکز ما بر روی قانون مدیریت بحران و برنامه های ذیل این قانون است و دستورالعمل های کنترل آب های سطحی و سیلاب به عنوان تکلیف وزارت نیرو باید بررسی و اجرا شود.همه الگوهای پیش بینی مدل های جهانی و مدل های کشور ما بیانگر این است که ما امسال در پاییز، بارش های بالاتر از نرمال خواهیم داشت .بعد از سیلاب سال ۹۸،مجموعه مجلس و دولت دست به دست هم دادند و قانون مدیریت بحران را برای بهبود شرایط تصویب کردند. قانون مدیریت بحران کشور در مورخ ۱۳۹۸/۶/۳ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و بعد از وقوع سیلاب در سال ۹۸ بعد از ۵ سال در لایحه های مختلف کمیسیون های مختلف در مورخ ۱۳۹۸/۶/۴ این قانون تکلیف شد . در این قانون اسناد ملی و اسناد استانی مورد نیاز تعیین و تکلیف شده است.در این سند همه تکالیف و همه وظایف برای تمامی دستگاه ها و همه مخاطرات تدوین شده است.در واقع برای ۱۴ مخاطره،۶۹۱ تکلیف مشخص شده است.آقاییگی تصریح کرد: طبق دستورالعمل کنترل آب های سطحی، مطالعه و اجرای طرح های ساماندهی رودخانه در مراکز جمعیتی شهرها و روستاها بعهده شهرداری ها و دهیاری ها ی سراسر کشوراست.همچنین مطالعه و اجرای طرح های لایروبی رودخانه ها و بازگشایی مسیل ها در محدوده شهرها وروستاها بر عهده سازمان شهرداری ها و دهیاری ها می باشد و مطالعه و اجرای طرح های ساماندهی و لایروبی رودخانه های خارج از محدوده شهر و روستا بعهده وزارت نیرو می باشد.
 

کد خبر: 1266
  تاریخ خبر : 21 تیر 1402
  آخرین به‌روزرسانی : 24 تیر 1402
 مونا
 270
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 78
  • بیشترین بازدید همزمان : 323
  • بازدید امروز : 20,912
  • بازدید دیروز : 28,089
  • کل بازدید : 6,945,813
  • آخرین به روزرسانی : 8 اردیبهشت 1403 09:28:09
  • شناسه IP شما : 3.21.231.245

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : خرم آباد – میدان 22 بهمن – بلوار ولیعصر – بالاتر از تقاطع 60 متری – شرکت آب منطقه ای لرستان
  • کدپستی : 6814993437
  • تلفن : 06633224023
  • فاکس : 06633208060
  • پست الکترونیکی : lsrw[at]lsrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 06633206020